…come closer

POINT BLANK: VALKENVANIA

All over the world you find places which have a special spell that fascinates you. I don’t speak about the nice and shiny places. I speak about places which are so different and powerful compare to that what you used to, that you feel a shiver, joy and the fascination of this particular beauty at the same time.

 

 

Advertisements

22 responses

  1. WOW!!!

    May 5, 2015 at 8:04

  2. yes! i know what you mean…

    May 5, 2015 at 8:33

  3. Fascinating sites! Great serie!!

    May 5, 2015 at 9:15

  4. Malin H

    The sheriff is my favorite. Great series, Markus. Enjoy your day.

    May 5, 2015 at 14:02

    • Thanks, Malin. At first the ‘sheriff’ scared me, but after a small chat it turns out that he was a pretty nice guy.
      Have a nice day too… …and great that ‘you are back’. 🙂

      May 5, 2015 at 14:19

  5. Ganz tolle Bilder. Ich mag irgendwie alle.

    May 5, 2015 at 17:24

  6. geiler Scheiß ! 😀 😀 😀

    Gruß
    Stefan

    May 5, 2015 at 19:09

    • …so schön willse auch ma Urlaub machen, höh? Hatten nur leider kein Meerblick. Sonst aber töfte!
      bissi Tage, Markus

      May 5, 2015 at 19:17

  7. Was für geile Kontraste! Lichttechnisch, wie auch im Motiv 🙂 Dieser abgedunkelte Himmel in “Media Center”, “Valken Castle” und beim “Scheriff” gibt den Bildern schon fast etwas außerirdisches 😉 Planet Russia sozusagen 😉 Das Telefon in der verrotteten Einöde ist einfach genial, vielleicht, weil es auf mich auch etwas leicht absurd wirkt. Cool!
    LG kiki

    May 6, 2015 at 18:10

    • Freut mich, dass es dir gefällt. Die Ecke dort hatte echt was ausserirdisches. Es gibt in Russland viele, viele schöne und malerische Plätzchen auf dem Lande. Der Ort war echt strange und erinnerte mich an den Film ‘Valkenvania’ mit Dan Aykroyd.
      Solche Telefone stehen eigentlich oft in kleinen Dörfer. Manchmal sehe ich sie schon gar nicht mehr und man muss sich echt zwingen kurz anzuhalten und zu knipsen. Wär ja auch mal ne nette Serie: ‘Telefone an merkwürdigen Orten’.
      LG, Markus

      May 6, 2015 at 18:32

  8. Oh yeah! Gleich beim ersten Bild dachte ich mir “kann bitte endlich jemand anrufen damit die den verdammten Müll vielleicht mal wegräumen?” 😀
    weißt eh, Naturfreak und mein Umwelt(unter)Bewusstsein und so 😉
    Echt ne coole Serie. Und dieses spezielle Gefühl kenn ich auch. Hatte ich neulich als ich mich auf einem Militärgelände herumgetrieben habe.
    VlG aus der Ferne!

    May 6, 2015 at 23:56

    • VLG in die Ferne! ..liebe Eleni 🙂
      Sage morgen sofort Bescheid: “..das ist keine Kunst, das kann weg!”
      Nee, im Ernst. Auf so einem Level lößt sich irgendwie das Umweltbewusstsein und es wirk nur noch abstrus.
      LG, Markus

      May 7, 2015 at 0:12

  9. That media center is priceless! As for the shiver, joy and fascination to be found in these places you certainly know it when you feel it. Beautiful shots!

    May 24, 2015 at 21:57

  10. Superb series Markus

    September 2, 2015 at 16:33

comment your thoughts here

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s