…come closer

about MARKUS

MARKUSMarkus Mehring, 47 years old, photographs since 10 years.

His inspiration based on natural sciences, music, traveling and the interaction to the fellow human beings.

“Photography has a spell which can carry you through the times by just one image. It reflects your presence, talks to you from the past in memories and and inspires your dreams for the future”

After his profession as an graduated electro-technics engineer he is leading now an international operating trading company.

Together with his russian wife he lives in Bochum, Germany, where he feels very connected to this down-to-earth and genuine spot “deep in the west”.

Exhibitions:

2012/13:  Russian-German visual dialog in Tver and Moscow, Russia

2016: MALE/FEMALE in Tver, Russia

Advertisements

22 responses

  1. Schön, du hast endlich einen Blog! 🙂

    March 25, 2015 at 0:36

  2. Es ist viel passiert in den letzten Monaten. Kam irgendwie gar nicht richtig zum Bloggen. – Zuerst war ich ein wenig traurig das PABUCA enden wird. Auf der anderen Seite fuehle ich mich aber jetzt voll Elan und sehr motiviert was neues zu starten. Ich mein, Bochum ist sehr schoen, es gibt aber auch noch anderes. 😉 ..naechste Woche geht es dann los. Freue mich.

    LG, Markus

    March 25, 2015 at 10:59

  3. ich bin ja schonmal schwer gespannt, was hier kommen wird 🙂

    March 26, 2015 at 14:10

    • ..ehrlich gesagt, ich auch! 🙂 🙂 Ich habe jetzt zwar mehr Freiheiten und kann mehr in die Breite gehen… …sollte aber trotzdem nicht dem roten Faden verlieren und das Konzept im Auge behalten.

      March 31, 2015 at 12:51

  4. Ich bin ebenso gespannt was kommen wird. Leider kann ich kaum ein Wort englisch….
    Aber ‘Point blanc’ von Bruce Springsteen gehört zu meinen absoluten unschlagbaren Lieblingslieder 😉 – und Bilder haben ihre eigene Sprache – so bin ich zuversichtlich :-)!

    Lieben Gruss – sonja

    March 31, 2015 at 12:34

    • natürlich point blank…..

      March 31, 2015 at 12:35

    • Schön, dass du vorbeischaust, Sonja! Das mit der Sprache ist glaube ich echt Schnuppe. Am besten wir machen das wie auf PABUCA… …einfach so, wie einem der Schnabel gewachsen ist. 🙂

      Klar, Bruce !!! …war immer der imaginäre Freund in meinem Plattenschrank. Auch eines meiner Lieblingslieder. Nur soll es hier nicht so düster abgehen wie in dem Lied. Der Fokus soll viel mehr auf Nähe beruhen… …nah dran sein, hautnah und irgendwo eintauchen. Ich versuch mein Bestes zu geben.

      Ich habe mir die Bilder mal mit Springsteen Songs im Hintergrund angeschaut. War echt toll. Wie so eine Art Soundtrack.

      viele liebe Grüße, Markus

      March 31, 2015 at 12:59

  5. Thanks for guiding me to this place, Markus. See you!

    March 31, 2015 at 15:25

  6. Hi Markus- Thank you for following my photography blog, Jane’s Lens. I hope you enjoy my images. I look forward to seeing more of your work.

    March 31, 2015 at 18:48

    • Oh, the pleasure is all mine. Thanks for following my blog. Looking forward for the next Jane’s Lens post. 🙂

      March 31, 2015 at 19:00

  7. Thank you for following my blog, Markus!

    April 8, 2015 at 0:31

  8. Danke für deinen Like 🙂 Werde sicher öfter hier vorbeischauen …

    May 27, 2015 at 11:37

  9. Danke für den lieben Kommentar. Würde mich echt freuen. 🙂

    May 27, 2015 at 16:07

  10. …great work, Markus!…it is full of life!!

    December 15, 2015 at 18:50

    • Thank you, Kari. I really could feel the power of this play. It was so great that I could join it.

      December 15, 2015 at 20:13

  11. blauerfuchs

    sehr interessant zu lesen und die Fotos sehen schön aus ! hab nichts anderes erwartet 😉 ssssschön hier 😉 schöne Grüße Katharina

    December 17, 2015 at 22:25

    • Vielen lieben Dank. Schön, das wir uns mal wieder hier sehen.
      LG, Markus

      December 18, 2015 at 18:45

  12. Hello, Markus. I dropped your name as a happy maker 🙂 Just to let you know:

    https://manjameximovie.wordpress.com/2016/06/28/supersizing-happiness-tag/

    June 28, 2016 at 11:56

comment your thoughts here

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s